Ha játék, akkor fair, ha italozás, akkor felelős volt az idei nyár számos hazai fiatal szerint
A Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács ezévi kampányában az együtt iszogató sportesemény-követőkhöz szólt a Facebookon, Instagramon, YouTube-on és TikTokon
Izgalmakban bővelkedő nyarat tudhat magáénak valószínűleg mindenki, aki szereti a sportközvetítéseket. Az elmúlt hónapokban a kánikula mellett kollektíven az UEFA és az Olimpia lázában égtünk, amikor még jobban esett összeülni a haverokkal, szerettekkel, és együtt szurkolni kedvenc sportolóinknak, és persze közösen koccintani. A tudatosabb italfogyasztás fontosságát hirdette a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács (MSZSZT) „Fair játék, felelős italozás” kampánya: ennek részeként Miskovits Marci, Viczián Viktória és Horváth Balázs véleményvezérek segítségével mélyülhetett el a párbeszéd a fiatal sportrajongók körében. Megtudhattuk, ki hogyan tudja úgy jól érezni magát a szurkolás, a baráti összejövetelek alatt is, hogy közben felelősségteljes marad – sok visszajelzés szerint bár hódít a gin-tonic, az aperitíves, vermutos, proseccos koktélok, „észnél maradnak”, „másnap is van nap”, „ismerik a határaikat”.
„Szeszesitalokkal foglalkozó szervezetként tagjainkkal együtt különösen nagy a felelősségünk abban, hogy felhívjuk rá a figyelmet: ha valaki úgy dönt, alkoholt fogyaszt, a döntés az övé, hogy ezt mérsékletesen tegye. Évek óta azon vagyunk, hogy ezt minél szélesebb körnek, minél többféle módon és minél színesebben tudomására hozzuk és pozitív hatással legyünk azokra, akik szoktak iszogatni. Idén a sportközvetítések nézőire fókuszáltunk. Ehhez kértük népszerű ambassadorunk és influencereink segítségét is, hogy az ő kreatív ötleteikkel és számos követőjük bevonásával, illetve meccs- és sportjáték-vetítésre kilátogatva, az ott szurkolók megszólításával tudják az üzenetünket tovább adni, hogy valóban a #fairjáték és #felelősitalozás jegyében telhessen a nyár” – mesélte az MSZSZT nyári kampánya végéhez érve a szövetség igazgatója, Nagy András.
A spiritsEUROPE támogatásával megvalósított kampány június elejétől augusztus végéig rendszeres, #fairjáték, #felelősitalozás témájú mondanivalókkal rukkolt elő, széles közönséget elérve a Facebookon, Instagramon, YouTube-on és TikTokon egyaránt. A kezdeményezéshez csatlakozó tartalomgyártók csatornái mellett a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács honlapján, az italmérték.hu-n, valamint Instagram és Facebook oldalán is megjelentek a változatos edukációs tartalmak.
A sportközvetítéseken zajlott beszélgetésekből, illetve a posztokra beérkezett kommentekből az látható, hogy az aktuális kedvencek a gin tonic, az aperitíves koktélok, a kávéval kevert vermut, prosecco-s, whiskey-s, vodkás long drinkek, de persze örök népszerű italok a sör, fröccs, és a további klasszikus, szénsavas üdítővel, szódával dúsított italok. A kampányban megszólalók nagyobb része szerint hozzátartozik a nyári estékhez, sőt, akár „még szép” az iszogatás, de „érzik” és „betartják a mértéket”, már kis mennyiséggel is „telítődnek”, és „meg is szoktak állni” egy-két italnál. Saját bevallásuk szerint a megszólalók „észnél maradnak”, „nem is bírnák” a sok alkoholt, és többük úgy nyilatkozott, ritkán iszik, és akkor se sokat. Hiszen „másnap indul újra a program”, „figyelni kell rá, hogy ne essünk túlzásba”.
A visszajelzések alapján inkább a nagyobb meccseket, csapatsportokat nézik együtt a fiatalok, de ilyenkor is jellemzőbb, hogy a „rövidet kerülik”, mert „ismerik a határaikat”. Persze akad, aki szerint „egy kupica tömény belefér”, vagy épp a „reggel egy pálinka” is elfogadható egyesek szerint, más viszont ellenkezőleg, „ital nélkül tisztábban látja a világot”. Azért a teraszozás, kiülés, beszélgetés szerves része az italozás a legtöbbjük szerint – bízunk benne, hogy a nyár elmúltával is felelős kereteken belül.
További információk a kampányról: Fair játék, felelős italozás
Instagram: https://www.instagram.com/italmertek/
Facebook: https://www.facebook.com/italmertek