Rafa Nadal & Bacardi - Felelős bajnokok

2-3-4-0 program

2-3-4-0 program

Sokszor kérdezik, mi az a felelősségteljes alkohol fogyasztás, ki iszik mérsékelten, úgy, hogy az az egészséget nem károsítja.

A mértékletes alkoholfogyasztásra nincs pontos kritérium-rendszer vagy definíció. Az az alkoholfogyasztás tekinthető mérsékeltnek, amely nem okoz sem egészségügyi problémát az alkoholt fogyasztó személynek, sem társadalmi problémákat szűkebb és tágabb közösségének. Azt is lehet mondani, hogy ez még az a mérték, amelynél az alkohol fogyasztása úgy élvezhető, hogy nem növeli lényegesen annak kockázatait.

A mértékletes fogyasztás személyre szabottan változó mértéket jelent a nem, az életkor, az életvitel, az egészségi állapot és sok más tényező függvényében, hiszen ezek mind befolyásolják az alkohol emberi szervezetre gyakorolt hatását.

A 2-3-4-0 program ezt a mérsékelt és kultúrált alkoholfogyasztást hivatott segíteni.

2340? Lapozz tovább!

Tovább

A (más)napi tennivalók

2012. szeptember 07. 11:18

 

Beszélünk itt számtalan alkoholfogyasztással kapcsolatos dologról, az alkohol hatásáról, egységnyi alkoholról és mértékletes ivásról, de egy igen fontos elemet külön ki kell emelnünk, ami így az ünnepek előtt és alatt bizony eléggé aktuális: azt a bizonyos másnapot!

Igen, mindannyian ismerjük azokat a napokat, amikor előre tudjuk, hogy a másnap elképesztően gatyaszaggató lesz és valamiért mégsem teszünk ellene semmit: vagy azért, mert valami elemi ösztön lévén imádunk kínlódni, vagy azért, mert nem ismerjük az alap, jól bevált trükköket! Ezen szeretnénk most változtatni és könnyíteni a nehéz napjaitokon – ha betartjátok, talán még gyógysörre sem lesz szükség, feltéve, ha nem akarjátok!

Az első lépés, hogy jobban megértsük a rettegett másnapok mivoltját, vagyis nézzük meg, mitől lesz valaki másnapos!?

Az első ludas a könnyfacsaró after érzésben a kiszáradás – az alkohol fokozza a szervezet vízleadását, ezért szárad ki a száj, ezért fáj a fej, ezért jön a szédülés és róka barátunk is megjelenhet egy szemvillanás alatt! Önmagában a kiszáradás még kevés a kínokhoz, kell még egy nagyon jó másnapos alapkellék: a gyümölcscukor – tudjátok, ezért van az, hogy az olyan, tiszta italok, mint a vodka, fehérbor viszonylag egy jól irányzott szundival lenyomhatóak, addig a sör,az édes borok és likőrök csapata erősen csapzottá varázsolják az emberi aurát másnapra.

A legjobb ellenszer a megelőzés

A legjobb taktika: Ne rúgjatok be!

Na jó, nyilván vannak szerencsétlen és véletlen balesetek, mikor az ember egy óvatlan pillanatban ráeszmél – ez már több, mint kéne. Extrém esetekben nyilván van példa arra is, hogy ez a végső cél – de ezt majd a fétisek postban tárgyaljuk ki bővebben! Szóval, az óvatlanul lerészegedőknek íme néhány tipp és praktika, amelyek megkönnyítik a másnapi apokalipszist:

- A gyomor azért van, mert itt a dolgok bizony lebomlanak – bármily meglepő is – ezért van az, hogy minél több időt tölt el az alkohol a gyomorban, annál inkább ott is bomlik le, azaz kevesebb kerül a véráramba!  Szóval, a bomlás érdekében nem árt az arcunkba tolni buli előtt valami nehezebb flamót, illetve ha lehetőség nyílik rá, akkor folyamatosan csipegetni vagy a zsebből kihalászott Nógrádit majszolni!

- Lassan járj, tovább élsz! – mondta a csiga, mikor a nyúllal volt a jól ismert futós balhéja, és ez az okos mondás, ebben az esetben is helytálló gondolat! Iszogassatok lassan, kortyolgatva – így a májatoknak van némi esélye, hogy le tudja bontani a beérkező „ingereket”

- Nemcsak trendi, de hasznos is vizet inni tintázás mellé. Hogy miért? Mert az alkohol, ahogy már említettük, vízhajtó hatással rendelkezik. Sok húzókör, sok wc, sok pisi, sok ásványi anyag elveszik a lefolyóban – ezt lenne hivatott pótolni a több víz, nyilván ezért kapta az ásványvíz nevet is!

- A víz misztikus erejének tudható be az is, hogy a lefekvés előtti  „amennyit csak lehet” mértékegység csodákra képes – egy aszpirinnel és némi magnéziummal megspékelve pláne!

Késő bánat, kínzó másnap

Bármennyire is vagyunk tapasztaltak – ugyebár a rutin meg az évek – és elővigyázatosak, bizony van az úgy, hogy hiba csúszik a gépezetbe és a másnap erős, negatív élettani hatásokkal és 3perces fájásokkal jelentkezik. A kutyaharapást szőrével népi bölcsesség a fesztivál alkalmakon kívül nem javaslott, de ezen kívül akad még néhány ötlet a szenvedések kálváriájának csökkentésére.

  • Pótoljátok az elveszett folyadékot!

 Ásványvíz, babavíz, tej, gyümölcslé – tökmindegy, csak folyékony legyen – egyébiránt tök vicces, hogy a cukor teszi borzasztóvá a másnapot és mégis, a cukor az, ami meggyorsítja az alkohol lebontását.

  • Koffeint az arcba!

Kávé vagy kóla – a koffein összehúzza az ereket, azaz szűkíti az agyi vérereket is és így a fejfájás is csökken! Tadamm!

  • Éljen az update konyha – nem csak Norbi, de a sok könnyű kaja is segít eltüntetni a fejünkben boxoló majmokat! Méz, gyümölcs, savanyú káposzta, egy tányér forró erő-, zöldség- vagy csirkehúsleves sosem árt!
  • Mozdulásra fel!

Vagy valami ilyesmi, nyilván nem egy maratoni edzésre kell gondolni, elég egy laza séta a szabadban, ugyanis a mozgás fokozza az endorfintermelést. Aki nem tudná, az endorfin egy jó kis hormon, amit a sok alkohol jelentősen lecsökkent - szóval, ha kicsit adunk az érzésnek, akkor ettől a fancy kis hormontól vidámabbnak és frissebbnek érezzük magunkat!

Sok szerencsét és sikeres túlélést így a hosszú hétvége után is!