Schumacher & Bacardi - Felelős bajnokok

Italmérték program

Italmérték program

Az 'ITALMÉRTÉK' program a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács Kultúrált Alkoholfogyasztás Tagozatának non-profit kezdeményezése.

A program célja, hogy megváltoztassa a magyarországi alkoholfogyasztási szokásokat és elterjessze a felelősségteljes és mérsékelt alkoholfogyasztást. Az 'Italmérték' program olyan ismeretterjesztő és felvilágosító tevékenységekből áll, amelyek befolyással lehetnek a hazai italozási kultúrára csökkentve ezáltal a káros mennyiségű alkoholfogyasztást és pozitív hatást gyakorolva az alkohol okozta esetleges egészségügyi és társadalmi kockázatokra.

Az 'Italmérték' program 2010-ben indult a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács tagvállalatainak kezdeményezésére, egyenes folytatásaként az ún. HAFRAC (Magyar Szövetség a Felelős Alkoholfogyasztásért) programnak.

Italmérték? Lapozz tovább!

Tovább

Felelős felszolgálás - Reagálás az incidensekre

2016. november 24. 16:18

A legtöbb konfliktus megelőzhető vagy kontrollálható a korai fázisokban, de ha egy helyzet forró állapotba kerül még mielőtt ön odaér, akkor jóval nehezebb lehet. Gondoljon a saját és mások biztonságára:
• maradjon nyugodt és próbálja meg lassítani a dolgokat,
• próbálja meg kitalálni, hogy mi a probléma, és mindenképpen figyeljen oda
 
A legfontosabb fázisok a következők:
 
Kérjen – kérje meg őket, hogy nyugodjanak le vagy távozzanak
 
Magyarázzon – magyarázza meg, hogy amit tesznek nem elfogadható és minden szabályt vagy törvényt, amit megszegnek
 
Kérleljen – mondja, hogy legyenek szívesek, fordítsa visszájára a dolgokat , például „nem akarják, hogy bajba kerüljek” vagy „ha folytatják ezt, akkor nem fogom tudni kiszolgálni önöket” vagy „nem akarom kihívni a rendőrséget, de kénytelen leszek, he nem nyugszanak le”
 
Erőltessen – ha a vendég továbbra is elutasítja, ismételje meg a következményeket és kérdezze meg, hogy tehet-e bármit, amivel leállíthatja őket
 
Cselekedjen – itt meg kell kérnie őket ismét, hogy távozzanak, és ha ezt megint visszautasítják, ki kell hívnia a rendőrséget. A fizikai erőszak az utolsó megoldás lehet és soha ne alkalmazza, ha egyedül van. Vezessen valakit az ajtó felé, de legyen óvatos bármilyen erő alkalmazásával és figyeljen a saját biztonságára.
 
Ha egyszer véget ér a konfliktus, fontos, hogy elnézést kérjen a vendégektől a kellemetlenségekért és megnyugtatni őket, hogy már minden rendben van. Vegye figyelembe, hogy egy nehéz helyzeten van túl és tartson egy kis szünetet, ha lehetséges, hogy visszanyerje saját lélekjelenlétét.
 
Bevált gyakorlat az incidens pontos feljegyzése, amíg az információk még frissek tudatában.
 
Minden incidenst fel kell jegyeznie különböző okokból:
• használhatja, mint tanulási eszközt és segítheti a kommunikációt a személyzet és a vezetőség között
• pontos feljegyzésként szolgál a rendőrség, a vállalat számára vagy biztosítási célból
• megelőzi hasonló incidensek újbóli megtörténtét
 
A feljegyzés az alábbiakat kell, hogy tartalmazza:
• dátum
• idő
• mi történt
• ki vett részt
• hogyan kezelték a helyzetet
• ki kellett-e hívni a rendőrséget
• feljegyezheti esetleges tanúk neveit és kapcsolattartási adataikat.