Spirits.EU - Fiatalkorúak és az alkohol

Italmérték program

Italmérték program

Az 'ITALMÉRTÉK' program a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács Kultúrált Alkoholfogyasztás Tagozatának non-profit kezdeményezése.

A program célja, hogy megváltoztassa a magyarországi alkoholfogyasztási szokásokat és elterjessze a felelősségteljes és mérsékelt alkoholfogyasztást. Az 'Italmérték' program olyan ismeretterjesztő és felvilágosító tevékenységekből áll, amelyek befolyással lehetnek a hazai italozási kultúrára csökkentve ezáltal a káros mennyiségű alkoholfogyasztást és pozitív hatást gyakorolva az alkohol okozta esetleges egészségügyi és társadalmi kockázatokra.

Az 'Italmérték' program 2010-ben indult a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács tagvállalatainak kezdeményezésére, egyenes folytatásaként az ún. HAFRAC (Magyar Szövetség a Felelős Alkoholfogyasztásért) programnak.

Italmérték? Lapozz tovább!

Tovább

Felelős felszolgálás - A vendégekkel való bánásmód

2016. november 08. 15:54

Hányszor fordult elő önnel, hogy vendég volt valahol, és valami frusztrálta önt? Gondoljon vissza arra, amit akkor érzett, ha nem szolgálták ki elég gyorsan vagy hideg volt az étel, amit kapott. Sok ember kizárólag az alapján választ helyet, ahová megy, hogy milyen az alkalmazottak hozzáállása és a kiszolgálás minősége.
 
Azon gondolkozva, hogy mit akarnak a vendégei és azt biztosítva, hogy a környezet biztonságos és kellemes legyen, nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a vendégei elégedettek legyenek és ösztönzi őket arra, hogy máskor is visszajöjjenek.
 
Ahogy már említésre került az ön feladatainak részeként, a törvények betartása mellett kiváló vendéglátói szolgáltatásokat kell biztosítania. Ez több elemet foglal magában:
 
Eladó: fontos tudnia, hogy milyen termékeket árul, és egy kevés információt mindegyikről.
 
Takarító: felmérések mutatják, hogy a tiszta helyeken az emberek is rendesebben viselkednek. A rendetlenség frusztráció forrása lehet. Például, ha valaki a pulthoz megy és arra támaszkodva nedves vagy foltos lesz a ruhája a kilöttyent italoktól, panaszhoz vagy konfliktushoz vezethet.
 
Vendéglátó: sok fogyasztó annak alapján választja meg a helyet, ahová megy, hogy milyen a hangulat a felszolgálókkal és milyen a kiszolgálás minősége. Tudnia azt, hogy a törzsvendégei mit szeretnek és érdeklődi történeteik iránt a felszolgálás minőségének részét képezik.
 
Biztonsági ellenőr: kiszolgálás és a helyszín körbejárása alatt figyelje a használatlan poharakat, a szemetet az asztalokon, a kilöttyent italokat vagy az asztalok közötti folyosót illetve a vészkijáratokat elzáró táskákat.
 
Rendőrtiszt: valószínűleg ez a legnehezebb része a szerepének, hogy néha el kell utasítania a kiszolgálást vagy meg kell kérnie valakit, hogy hagyja el a helyszínt. Ezt mindig illedelmesen és nyugodtan kell megtennie, soha nem alkalmazva erőszakot.