Rafa Nadal & Bacardi - Felelős bajnokok

Italmérték program

Italmérték program

Az 'ITALMÉRTÉK' program a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács Kultúrált Alkoholfogyasztás Tagozatának non-profit kezdeményezése.

A program célja, hogy megváltoztassa a magyarországi alkoholfogyasztási szokásokat és elterjessze a felelősségteljes és mérsékelt alkoholfogyasztást. Az 'Italmérték' program olyan ismeretterjesztő és felvilágosító tevékenységekből áll, amelyek befolyással lehetnek a hazai italozási kultúrára csökkentve ezáltal a káros mennyiségű alkoholfogyasztást és pozitív hatást gyakorolva az alkohol okozta esetleges egészségügyi és társadalmi kockázatokra.

Az 'Italmérték' program 2010-ben indult a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács tagvállalatainak kezdeményezésére, egyenes folytatásaként az ún. HAFRAC (Magyar Szövetség a Felelős Alkoholfogyasztásért) programnak.

Italmérték? Lapozz tovább!

Tovább

Felelős felszolgálás - A megfelelő atmoszféra

2016. október 20. 13:36

Az atmoszféra egy hely általános hangulata vagy érzete. Ez hatással van a vendégekre attól a pillanattól kezdve, hogy megérkeznek. Hatással lehet arra, hogy hogyan isznak és a későbbi viselkedésükre is.
 
A megfelelő atmoszféra megteremtésének egyik eleme arra ösztönözni az embereket, hogy az adott hely stílusának megfelelő módon viselkedjenek. Ez a standardok létrehozásának egyik útja.
 
Az alkoholfogyasztási viselkedés három különböző tényezőtől függ:
 
Az ital
• az alkohol mennyisége és erőssége
 
A fogyasztó
• az alkoholt fogyasztó személy jellemvonásai, hangulata és személyi körülményei
 
A környezet
• az atmoszféra és a vendéglátóhelyen érvényben lévő
szabályok, ahol az alkoholfogyasztás történik
 
Ezen tényezők bármelyikének eltávolítása vagy módosítása megváltoztatja az alkoholfogyasztási viselkedést is. Például egy személy viselkedése nagy valószínűséggel más lesz egy elegáns étteremben, mint egy bárban futballmeccs nézés közben. A környezet megváltozott, annak ellenére, hogy mindkét körülmény között ugyanannyit fogyasztott el az adott személy.
Vagy például a futballmeccset néző személy viselkedése változni fog az elfogyasztott alkohol mennyiségével. Valószínűleg másként viselkednének, ha egyáltalán nem innánk (például mert vezetnek), mint ha barátokkal együtt fogyasztana alkoholt.
A vezető és a személyzet olyan helyzetben vannak, amelyben e tényezőkből legalább kettőt befolyásolni tudnak: a felszolgált ital minőségét és mennyiségét, és, különösen, a környezetet. A helyszín kinézete, hogy az emberek inkább állnak vagy ülnek, a megvilágítás és a zene mind olyan elemek, amelyek kialakítják az alkoholfogyasztás környezetét.
 
Például van arra utaló bizonyíték, hogy az álló helyzetben történő alkoholfogyasztás gyorsabb ivásra szorgalmaz, mint amikor az emberek ülnek. A kialakított környezet egyértelműen befolyásolhatja azt, hogy a fogyasztó egy pihent, szociális módon iszik, vagy agresszív, versengő stílusban.