Spirits.EU - Felelős felszolgálás

Italmérték program

Italmérték program

Az 'ITALMÉRTÉK' program a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács Kultúrált Alkoholfogyasztás Tagozatának non-profit kezdeményezése.

A program célja, hogy megváltoztassa a magyarországi alkoholfogyasztási szokásokat és elterjessze a felelősségteljes és mérsékelt alkoholfogyasztást. Az 'Italmérték' program olyan ismeretterjesztő és felvilágosító tevékenységekből áll, amelyek befolyással lehetnek a hazai italozási kultúrára csökkentve ezáltal a káros mennyiségű alkoholfogyasztást és pozitív hatást gyakorolva az alkohol okozta esetleges egészségügyi és társadalmi kockázatokra.

Az 'Italmérték' program 2010-ben indult a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács tagvállalatainak kezdeményezésére, egyenes folytatásaként az ún. HAFRAC (Magyar Szövetség a Felelős Alkoholfogyasztásért) programnak.

Italmérték? Lapozz tovább!

Tovább

Alkohol és sport

2015. április 16. 16:09

Az alkohol és sport

Mind találkoztunk már olyan ismerőssel, aki a diétájára, vagy az aktív sportolói életére hivatkozva nem fogyaszt alkoholt. De tudjuk, hogy mégis milyen okból tesz így?

Szinte minden, amit megeszünk, vagy megiszunk – persze eltérő mennyiségben, de - kalóriát tartalmaz. Egy liter borban majdnem 600 kalória van. Ami elsőre nem tűnik soknak, (főleg, hogy a mértékletes alkohol fogyasztást tartva, egy alkalommal biztosan nem iszunk meg ekkora mennyiséget!) viszont úgynevezett „üres” kalóriákról van szó, ami azt jelenti, hogy a magas kalória érték ellenére sincs tápértéke. Minél magasabb egy ital alkoholtartalma, annál több a kalória is benne.

Az alkohol blokkolja az anyagcserét, ezért szervezetünk lassabban birkózik meg az emésztéssel és nem tudja felhasználni a zsírokat, amit lerakódnak.  Továbbá a szervezet vércukorból (is) nyer energiát, amit a máj állít elő a glükóz vérkeringésbe való felszabadításával. Tehát, aki alkoholt fogyaszt, azért lesz kevesebb energiája, mert az alkohol gátolja ennek a cukornak az előállítását. Milyen sport tevékenységet lehet energia és kitartás nélkül végezni?

Mivel az alkohol hat a központi idegrendszerre, lassítja az adatfeldolgozás képességét az agyban, ami miatt nő a reakció idő, romlik a koordinációs képesség.

Az alkohol dehidratál, így az izomsejtekből is vizet von ki. Az izmok akkor működnek a legjobban, ha megfelelő hidratálást kapnak, vagyis az alkohol miatt nehezebben megy az izomépítés. Emellett több fontos tápanyag lebontását is akadályozza, mint a foszfor, magnézium, kalcium, vas.

Összefoglalva, elmondhatjuk, hogy aki komolyan veszi a sportolást, figyel az egészségére, nem akar meghízni, az csak mértékkel fogyaszt alkoholt és 24 órával edzés előtt pedig egyáltalán nem iszik, mert nagyon veszélyes.

http://www.topshop.hu/cikkek_hirek/cikkek_hirek/fitnesz_es_szabadido/alkohol_es_sport.htm

http://peakshop.hu/man/sport-es-az-alkohol/