'Join The Pact' - F1 Hamilton & Hakkinen

2-3-4-0 program

2-3-4-0 program

Sokszor kérdezik, mi az a felelősségteljes alkohol fogyasztás, ki iszik mérsékelten, úgy, hogy az az egészséget nem károsítja.

A mértékletes alkoholfogyasztásra nincs pontos kritérium-rendszer vagy definíció. Az az alkoholfogyasztás tekinthető mérsékeltnek, amely nem okoz sem egészségügyi problémát az alkoholt fogyasztó személynek, sem társadalmi problémákat szűkebb és tágabb közösségének. Azt is lehet mondani, hogy ez még az a mérték, amelynél az alkohol fogyasztása úgy élvezhető, hogy nem növeli lényegesen annak kockázatait.

A mértékletes fogyasztás személyre szabottan változó mértéket jelent a nem, az életkor, az életvitel, az egészségi állapot és sok más tényező függvényében, hiszen ezek mind befolyásolják az alkohol emberi szervezetre gyakorolt hatását.

A 2-3-4-0 program ezt a mérsékelt és kultúrált alkoholfogyasztást hivatott segíteni.

2340? Lapozz tovább!

Tovább

Alkohol és sport

2015. április 16. 16:09

Az alkohol és sport

Mind találkoztunk már olyan ismerőssel, aki a diétájára, vagy az aktív sportolói életére hivatkozva nem fogyaszt alkoholt. De tudjuk, hogy mégis milyen okból tesz így?

Szinte minden, amit megeszünk, vagy megiszunk – persze eltérő mennyiségben, de - kalóriát tartalmaz. Egy liter borban majdnem 600 kalória van. Ami elsőre nem tűnik soknak, (főleg, hogy a mértékletes alkohol fogyasztást tartva, egy alkalommal biztosan nem iszunk meg ekkora mennyiséget!) viszont úgynevezett „üres” kalóriákról van szó, ami azt jelenti, hogy a magas kalória érték ellenére sincs tápértéke. Minél magasabb egy ital alkoholtartalma, annál több a kalória is benne.

Az alkohol blokkolja az anyagcserét, ezért szervezetünk lassabban birkózik meg az emésztéssel és nem tudja felhasználni a zsírokat, amit lerakódnak.  Továbbá a szervezet vércukorból (is) nyer energiát, amit a máj állít elő a glükóz vérkeringésbe való felszabadításával. Tehát, aki alkoholt fogyaszt, azért lesz kevesebb energiája, mert az alkohol gátolja ennek a cukornak az előállítását. Milyen sport tevékenységet lehet energia és kitartás nélkül végezni?

Mivel az alkohol hat a központi idegrendszerre, lassítja az adatfeldolgozás képességét az agyban, ami miatt nő a reakció idő, romlik a koordinációs képesség.

Az alkohol dehidratál, így az izomsejtekből is vizet von ki. Az izmok akkor működnek a legjobban, ha megfelelő hidratálást kapnak, vagyis az alkohol miatt nehezebben megy az izomépítés. Emellett több fontos tápanyag lebontását is akadályozza, mint a foszfor, magnézium, kalcium, vas.

Összefoglalva, elmondhatjuk, hogy aki komolyan veszi a sportolást, figyel az egészségére, nem akar meghízni, az csak mértékkel fogyaszt alkoholt és 24 órával edzés előtt pedig egyáltalán nem iszik, mert nagyon veszélyes.

http://www.topshop.hu/cikkek_hirek/cikkek_hirek/fitnesz_es_szabadido/alkohol_es_sport.htm

http://peakshop.hu/man/sport-es-az-alkohol/